Información
Un paisaje se va borrando (sobre el nacimiento de otras formas)
La serie "Un paisaje se va borrando" representa una investigación centrada en la idea de la borradura en relación con la noción del paisaje. A través del dibujo, Adrián White realiza una superposición de imágenes y paisajes en una misma superficie. Estas capas se borran gradualmente entre sí, dando lugar a la generación de formas completamente nuevas y revelando una potencia poética y metafórica única. El acto de borrar no implica la eliminación, sino más bien se convierte en una manera de liberar nuevas formas de observar e imaginar. Evoca la presencia de otras realidades, permitiendo operar desde un sentido crítico en relación con la domesticación de la mirada asociada a la representación convencional del paisaje.
Adrian White
Adrián White es egresado del Savannah College of Art and Design. Su obra forma parte de la colección de University of California, University of Miami, Savannah College of Art and Design y Kahle-Austin Foundation. Cuenta con exposiciones individuales y colectivas en México, Estados Unidos, Australia, India, Perú, Estonia e Italia entre las que destacan: FLASH: focus de arte contemporáneo en Puebla- Museo Amparo; Topografía del rastro (curaduría Michel Blancsubé)- Córdoba Lab (2022); C5- Centro Cultural de España en México (2022); Entre Perro y Lobo (curaduría Michel Blancsubé)- Ciudad de México (2021-2022); Edge to Edge 2- Venice Institute of Contemporary Art- Los Angeles (2019);TALES OF DUENDE: The Black Drop (con E. Armanious)- Gaffa- Sydney. Ha participado en proyectos con el apoyo de la Fundación Jumex (Cauces, 2022), el Patronato de Arte Contemporáneo en México (Escuchar la calle, 2021) y Museo Amparo (La 3 y la 4, 2019). Sus premios y reconocimientos incluyen: PECDA Puebla en Artes Visuales (2019), Programa de Residencia Artística en el Centro de las Artes de San Agustín Etla (2019), Diplomado de Producción en Artes Visuales (CaSa, 2015), Programa de Becas de Innovación Artística IMACP (2015), Emerging Artist Fellowship (Global Arts India, 2008), Painting Outstanding Achievement Award (Savannah College of Art and Design, 2007). Actualmente vive en trabaja en Ciudad de México, donde codirige el espacio independiente y taller de investigación Horror.Error junto a Nina Fiocco, Óscar Formacio y Alma Cardoso.
A Landscape Is Being Erased (About The Birth of Other Forms)
The series "A Landscape is Being Erased" embodies an exploration centered around the concept of erasure in connection with the notion of landscape. Through the medium of drawing, Adrián White elaborates on the layering of images and landscapes on the same surface. These layers gradually fade into one another, transforming into entirely novel forms that unveil a distinctive poetic power within the imagery. The act of erasure, far from implying elimination, becomes a way to unleash new perspectives for observation and imagination. It evokes the presence of other realities, enabling a critical standpoint in relation to the domestication of perception associated with the conventional portrayal of landscapes.
Adrian White
Adrián White is a graduate of the Savannah College of Art and Design. His work is part of the collections of the University of California, University of Miami, Savannah College of Art and Design, and the Kahle-Austin Foundation. He has had solo and group exhibitions in Mexico, the United States, Australia, India, Peru, Estonia, and Italy, including noteworthy shows such as FLASH: Focus on Contemporary Art in Puebla at the Museo Amparo; Topography of the Trace (curated by Michel Blancsubé) at Córdoba Lab (2022); C5 at the Centro Cultural de España en México (2022); Between Dog and Wolf (curated by Michel Blancsubé) in Mexico City (2021-2022); Edge to Edge 2 at the Venice Institute of Contemporary Art in Los Angeles (2019); and TALES OF DUENDE: The Black Drop (with E. Armanious) at Gaffa in Sydney. He has been involved in projects supported by the Fundación Jumex (Cauces, 2022), the Patronato de Arte Contemporáneo in Mexico (Listening to the Street, 2021), and the Museo Amparo (La 3 y la 4, 2019). His awards and recognitions include the PECDA Puebla in Visual Arts (2019), the Artistic Residency Program at the Centro de las Artes de San Agustín Etla (2019), the Visual Arts Production Diploma (CaSa, 2015), the Innovation Artistic Scholarship Program IMACP (2015), the Emerging Artist Fellowship (Global Arts India, 2008), and the Painting Outstanding Achievement Award (Savannah College of Art and Design, 2007). Currently, he lives and works in Mexico City, where he co-directs the independent space and research workshop Horror.Error with Nina Fiocco, Óscar Formacio, and Alma Cardoso.